Wednesday, December 3, 2008

Who Am I ??

Pertama sekali, saya rasa, saya ni juga tergolong dalam kategori photographer bising. - (sama seperti idola saya, En. Hasnuddin (Adan Impresif)..

Petikan dari fototeacher.com - Photographer diam yang dimaksudkan, ialah photographer yang diam-diam ubi, makin tunduk makin berisi. Photographer macam ni sebenarnya ada ramai kat dalam Malaysia ni. Mereka ni semua berilmu tinggi, berpengalaman dan yang paling penting sekali, hasil gambar diaorang ni superbbb. Cuma, diaorang ni tak bising. Diaorang tak berapa ‘bercakap’ dalam forum, tak berapa aktif sesi teh tarik, malah, ada yang tak ada laman web langsung. Kenapa diaorang diam? Sebab diaorang tak ada sebab nak bising di media internet. Biasanya, diaorang ni cari makan guna ‘lubang’ tersendiri, cari makan bukan melalui dunia internet. So, di sini, salute dari saya untuk photographer-photographer diam di seluruh Malaysia!

Photographer bising pulak - seperti saya, terpaksa buat bising (cuba untuk tidak melebihi had bising yang dibenarkan). Buat bising kat tempat-tempat tertentu seperti blog dan laman web adalah untuk cari makan. Untuk bagitau apa yang saya buat, tunjuk apa gambar yang saya shoot dan sebagainya. Ini tidak lebih dari sekadar bertujuan untuk mempromosi dan memasarkan produk niaga yang saya ada sekaligus berkongsi sedikit sebanyak pengetahuan yang ada. Jadi, harap anda fahamlah golongan jurugambar bising macam saya. Bukan nak tunjuk pandai, kalau salah harap dimaafkan.


Terima kasih kepada En. Hasnuddin (Adan Impresif).

Petikan diambil daripada fototeacher.com

No comments:

Post a Comment